jueves, 23 de abril de 2009

HÀBITS...


Ahir d’Institut d’Estadística de Catalunya va fer públic el resultat de una enquesta: Enquesta social 2008: llars i medi ambient
Els objectius de l'enquesta són:

· Investigar els hàbits, les pautes de consum i les actituds de les llars amb relació al medi ambient.
· Estudiar l'equipament dels habitatges i l'ús que se'n fa, amb relació als diferents aspectes del medi ambient, per tal que es puguin formular polítiques mediambientals relacionades amb les llars (estalvi energètic, classificació dels residus...).

El 76% de les llars disposaven de calefacció i el 36,1% d'aire condicionat, segons l'Enquesta social 2008: llars i medi ambient. La temperatura mitjana programada va ser de 20,8°C per a la calefacció i de 21,6°C per a l'aire condicionat. A les llars de l'Alt Pirineus i Aran hi ha un hàbit superior d'eliminació selectiva de residus.

Ara que el nostre ajuntament ens ha posat l’espasa de Damòcles de les escòries al damunt, el que més m’ha sorprès ha estat el resultat a la eliminació de residus: on hi ha un hàbit superior de eliminació selectiva de residus és a l’Alt Pirineus i Aran.

Quan llegeixes aquestes coses no pots deixar de pensar en quines seran les causes d’aquesta dada. Estic convençuda de que te molt a veure amb la proximitat de la natura dintre del cor de les persones que habiten aquests indrets de Catalunya....el Pirineu és preciós.
Però quan passejo per la muntanya que envolta el meu poble sento el mateix que quan contemplo petits paisatges dels Pirineus i tinc el mateix desig de preservar-lo.

No només estan conscienciats els habitants del Pirineu, també ho estan els seus ajuntaments. Jo no he vist cap pedrera a aquells indrets, ni cap intenció d’abocar-hi escòria. En canvi sí que veig cada dia que baixo de casa meva les dues mossegades que tenen les nostres muntanyes.

Sr. Jo, forci la restauració de les pedreres i ajudi’ns a fer una eliminació selectiva dels residus per aconseguir que el nostre poble estigui integrat dins la natura i no ser els col·laboradors de la seva destrucció. Vostè és el primer que s'ha de conscienciar i sensibilitzar...
Anna García

No hay comentarios: