viernes, 13 de febrero de 2009

NO ES UN 3%...ES UN 20%!!


Ayer un vecino hizo un comentario en nuestro blog hablando de las comisiones de las administraciones que convertían a muchos promotores en chorizos.

Ya es sabido que Pascual Maragall acusó en su momento a CIU de cobrar un 3% en comisiones...pues hoy me he despertado con esta noticia...Ay, me he tenido que tomar otro café!!

La noticia aparece hoy en el diario El País:


La mayor parte de las obras se disparaban de precio sin motivo aparente, el sobrecoste se autorizaba verbalmente y a través de personas ajenas a la institución sin que nadie lo supervisara. Además, no hay documentos que expliquen por qué entre 2003 y 2004 la Generalitat tuvo que pagar hasta tres millones extra a empresas que rehabilitaban pisos de protección oficial. La Sindicatura de Cuentas, el órgano que fiscaliza las finanzas de la Generalitat, revela en su último informe importantes irregularidades en la etapa final del Gobierno de Convergència i Unió, concretamente en la empresa pública Adigsa, que gestiona los barrios de Cataluña construidos en el franquismo por la Obra Sindical del Hogar.
El informe va en la línea de la investigación abierta en el Juzgado de Instrucción número 3 de Barcelona tras una querella de la fiscalía por la polémica del 3%, cuando en enero de 2005 Pasqual Maragall acusó a CiU de cobrar comisiones en las obras públicas que contrataba. El informe de la Sindicatura revela sobrecostes no justificados en rehabilitación de viviendas, que en algún caso alcanzaron el 80% y que, de media, superaron el 17%. Ese porcentaje es similar al 20% que exigió Adigsa en comisiones a los constructores, según la investigación judicial.
Pero más que los sobrecostes, habituales en buena parte de obras, el informe de la Sindicatura incide en las irregularidades cometidas por el Gobierno de CiU al autorizarlas. De entrada, constata que "se encargaron de forma directa y verbal a los preveedores por una persona ajena a la sociedad, sin seguir ningún procedimiento de contratación". La entidad, Adigsa, confirmó a la Sindicatura que esta persona "no tenía ningún contrato" con la empresa para "encargar rehabilitaciones". Y, sin embargo, contrató, y sin garantías legales en muchos casos, la rehabilitación de decenas de pisos.
¿Quién era este personaje? La Sindicatura no da, de momento, nombres pero las acciones descritas coinciden con las que atribuye el juez instructor a José María Penin, un hombre que trabajó para Adigsa a instancias del entonces consejero Felip Puig. No estaba contratado pero era quien contactaba con los empresarios, y simulaba tener "cierto poder".
El informe explica que los sobrecostes no justificados sumaron 1,6 millones en 2003 y 1,4 millones en 2004. En este último ejercicio, el Gobierno catalán estaba ya en manos del tripartito, que pagó las facturas pendientes de la época de CiU, tras una auditoría que reveló numerosas irregularidades. Una de las empresas que más recurrió a los sobrecargos no justificados según la Sindicatura fue Teyco, perteneciente a la familia Sumarroca. Carles Sumarroca es uno de los fundadores de Convergència Democràtica y amigo personal del ex presidente de la Generalitat Jordi Pujol.

Sin contrato



  • La Sindicatura ha confirmado que empresas que trabajaban para la Generalitat aplicaban sobrecostes no justificados en rehabilitación de viviendas, pero destinaban el dinero a otras obras que ni siquiera contaban con la licitación pertinente.

  • La empresa Teyco aplicó un recargo del 84,8% a la factura de rehabilitación de un bloque de pisos en el barrio de La Pau de Barcelona. La mayor parte del dinero extra, 758.000 euros, no fueron invertidos en esta obra, sino en otra del mismo barrio que no contaba con el contrato pertinente ni con la licitación. La empresa reconoció a EL PAÍS, ya en 2005, que no era la primera vez que ocurrían este tipo de desviaciones de dinero entre una obra y otra.

En fin, sin palabras... son momentos de reflexión!!



Anna García



11 comentarios:

Anónimo dijo...

Així es Anna, jo et podría explicar moltes més coses relacionades amb els Fons Socials Europeus, perquè la crisi de les Escoles Opening i CEAC, i moltes altres, vaig ser victima directe i es per aquest motiu que desconfio de qualsevol actuació de l'administració en general. Perquè creus que el pressupost de Can Canyamars es tant alt? Perquè creus que despres de tot l'enrenou l'han abaratit de 15 a 9 milions, segons numeros de l'Albert? Perquè penses que jo segueixo dient que hi han partides que no hem de pagar els veïns i que les que sí hem de pagar encara a hores d'ara estan inflades en un 50% o més. El que si es cert es que com més emprenyats estiguem tothom, més imprevisibles podem ser, i això els hauria de començar a fer por.

JORDI FORT

OPINIONS DE DOSRIUS dijo...

SI LOS DE CANYAMARS OS QUEREIS REIR UN RATO, PODEIS BUSCAR QUIEN ES EL PROPIETARIO DE LA EMPRESA QUE HA HECHO EL INFORME GEOTECNICO Y VEREIS UNA VEZ MAS COMO SE REPARTEN VUESTRO DINERO

SALUDOS

L'Albert dijo...

Be, seran els diners de tots perquè la gent de can canyamars, de moment no hem pagat res encara.

El detall es important.

Si saps qui es el propietari de la empresa que ha fet el geotècnic per que no ho dieu i riem tots.

L'Albert dijo...

Jordi, no es segons els meus números, els números estan a l’abast de tots, en el projecte de reparcel•lació tens la suma de tots els rebuts als veïns, la suma es de mes de 15.000.000 de euros, ara en pagarem al voltant de 9.000.000.

Jo el que faig son càlculs, es mes precís dir, segons els càlculs del Albert, pagarem un 40% menys.

Y que no es per res i sense ànim de cap polèmica , pro, es la quantitat que calculàvem quan van aparèixer uns quants dient que era un robo i altres cosses que no les dic per que ho poden llegir les criatures i que el projecte era nomes el punt de partida en les gestions que fèiem amb l’administració per mirar de obtindre ajuts, subvencions o solucions que fessin mes suportable el problema per els propietaris.

Pot ser no haguéssim obtingut res, pot ser encara pagaríem molt mes , no ho se, de moment hem perdut dos anys i hem guanyat mals rotllos, aquest es el balanç.

Mea culpa per no haver sigut capaços de connectar amb la totalitat del veïnat , pro estic segur que els que heu treballat heu comprovat que no es tan fàcil de arribar a tota la gent .

Si hem après tots i tenim les cosses ben clares, en alguna cosa hem avançat.

Per cert que dels que van sortir en teniu un que li dura la corda inicial y encara va malparlant de tothom. Bona empenta li veu donar.

Anónimo dijo...

Albert, he escrit "segons els numeros de l'Albert" perquè ets l'únic que els ha publicat, per rès més, estic d'accord amb tú amb aquests numeros, no hi havía cap altre intenció en el comentari.

En quant al comentari sobre "els que van sortir", no entenc si et refereixes als que vem dimitir o els que van quedar, però jo ja ho he dit en altres ocasions, vaig dimitir perquè no estava d'accord amb l'ètica, o millor dit, la falta d'ella alguns membres de l'associació. El temps ho ha deixat clar, només es mouen quan hi ha algun rendiment politic a recollir, no han mostrat cap interès per altres questions socials del poble que no sigui la polèmica sobre el tema de Can Canyamars, suposo que estan preparant les properes eleccions.

JORDI FORT

Anónimo dijo...

Hola Jordi,
Doncs tot aquest tema és molt fort i s'ha de demostrar amb números...que és el que ha fet l'Albert. Ell va demostrar que havia partides duplicades amb números concrets, i la xifra va baixar a 11.000.000€, desprès i per la pressió de la AAVV amb els seus técnics i el nous de l'Ajuntamet la xifra ha baixat a on està en aquest moment. Esperem que continui baixant.
En quant a la opinió anónima, doncs et diria que ja que no la signes no sé el motiu pel qual no possas el nom de la persona a qui fas referència...encara que jo precisament no crec que rigui pas.

Anna García

L'Albert dijo...

Es una llastima Jordi per que en l’associacio teniu i teniau gent molt treballadora i que va amb molt bona fe, Ja m’agues agradat a mi poguer contar amb la seva col laboracio.

Anónimo dijo...

Una de les propietaries de SBS és Maria Blanco, Regidora socialista de Cabrils.

OPINIONS DE DOSRIUS dijo...

PERDONA, ES CABRILS O CAMBRILS?

Anónimo dijo...

Cabrils pertany a Barcelona, Cambrils està a Tarragona...
Però que sigui propietaria de SBS no vol dir res, tots els regidors tenen la seva feina i un altre negoci...o com li vulguis dir. Per mi, si està ben feta la feina i tot és legal i correcte no m'importa qui ho faci.
Aquesta senyora te dues regidories:
Gestió d'Urbanitzacions i Manteniment i Serveis de la Via Pública...poca broma, deu tenir un bon corriculum, oi?
Be, ja dic que la feina ben feta tant dona qui la faci.

Anna

OPINIONS DE DOSRIUS dijo...

HO, HO ,HO, QUE GRACIOSO, MIRA POR DONDE QUE CASUAL, UNA REGIDORA SOCIALISTA HACE EL PROYECTO DE cAN cANYAMAR, EVIDENTEMENTE NO HABLAREMOS DE TRFICO DE INFLUENCIAS, VERDAD?

PERO VAYAMOS UN POCO MAS LEJOS, DIGAMOS QUE HASTA CAMBRILS, CURIOSO TAMBIEN, EL SR. JOAN RECASENS, REGIDOR TAMBIEN DEL AYUNTAMIENTO, PROPIETARIO DE LA EMPRESA QUE HACE EL ESTUDIO GEOTECNICO, PERO QUE COINCIDENCIA, TODOS LOS QUE HACEN LOS PROYECTOS Y TRABAJOS SON REGIDORES DE OTROS AYUNTAMIENTOS, BUENO, TENIENDO EN CUENTA QUE MANDA UN TRIPARTITO, YA SOLO NOS FALTA UNO, JE, JE, YA OS DIJE QUE ERA PARA REIRSE UN POCO.